Historia firmy Honda i jej agregatów

Początki firmy

Syn kowala, pochodzący z niewielkiego miasta Komyo, Soichiro Honda. Od młodości zafascynowany rozwojem technologicznym, głównie mechanizacją, którą to postrzegał jako drogę do dobrobytu. W poszukiwaniu pracy oraz aby móc realizować swoje marzenia przyjechał w 1922 roku do Tokio i rozpoczął praktyki, a następnie pracę, w firmie zajmującej się naprawą samochodów. W 1937 roku już z doświadczeniem i nie do końca zadowolony z kierownictwa swojego ówczesnego zakładu pracy, założył własną firmę, Toaki Seiki Heavy Industries, i postanowił, jako prezes, samemu nią pokierować. Jego nowa firma miała produkować pierścienie tłokowe.

Pierwsze silniki rowerowe

Rowery były i do dziś są, jednym z najważniejszych środków komunikacji w Japonii.

Rowery były i do dziś są, jednym z najważniejszych środków komunikacji w Japonii.

Po zakończeniu II Wojny Światowej Japonia przechodziła trudny okres i mierzyła się z wieloma trudnościami. brakowało dóbr i materiałów, a środki komunikacji miejskiej i podmiejskiej były niewydolne, dlatego rowery były dość popularne. W 1946 roku Soichiro założył instytut techniczny Honda, którego celem było prowadzenie badań i produkcja silników. Soichiro w tym czasie zaznajomił się z małymi silnikami, do zasilania radioodbiorników podczas wojny i wpadł na pomysł zamontowania ich do rowerów. Tak powstały pierwsze pomocnicze silniki rowerowe, które zdobyły niesamowitą popularność. Niedługo potem, w 1947 roku powstał Honda Typ-A – pierwszy produkt stworzony od podstaw przez Hondę. Od tego czasu Firma Honda rozpoczęła produkcję silników do wielu różnych urządzeń przenośnych.

Nastawienie na potrzeby klienta

Motocykle firmy Honda powstały na drodze ciągłych ulepszeń i dialogu z klientami, dlatego dziś są uznawane jako jedne z najlepszych na świecie.

Motocykle firmy Honda powstały na drodze ciągłych ulepszeń i dialogu z klientami, dlatego dziś są uznawane jako jedne z najlepszych na świecie.

Jednym z kluczowych elementów sukcesu Hondy jest nastawienie firmy na potrzeby klienta. Pierwszym testerem silników rowerowych była żona Hondy, która stwierdziła, że ludzie ich nigdy nie kupią, jeśli będą pryskać olejem i brudzić im ubranie. Kolejne głosy klientów prosiły o łatwiejsze uruchamianie, cichszą pracę, mniejszą wagę. Wszystko to doprowadziło do specjalizacji i niesamowitych osiągów pod względem mocy, niskiego poziomu hałasu i wibracji oraz obniżenia temperatury silnika. Honda zaczęła też inwestować w badania, wysyłając ludzi w teren bezpośrednio do potencjalnych klientów z ankietami. To dzięki temu technologia Hondy zawsze wyróżniała się nowatorskimi pomysłami, które zdobywały serca klientów. Przełomem dla Hondy w USA w latach 1980 był sukces jaki odniosły kosiarki Hondy z zabezpieczeniami, oferujące spokój ducha ich użytkownikom.

Agregaty prądotwórcze

Od produkcji silników, do produkcji agregatów jest tylko kilka kroków.

Od produkcji silników, do produkcji agregatów jest tylko kilka kroków.

Kolejnym przedmiotem, który Honda postanowiła opracować, był przenośny agregat. Zainspirowało go niedawne wynalezienie przez Sony przenośnego telewizora z tranzystorami. Sony potrzebowało źródła zasilania, które pozwoliłoby na użycie go w dowolnym miejscu, a Honda została wybrana do opracowania przenośnego agregatu, który można unieść samemu. Podczas gdy zwykłe agregaty były często skomplikowane i trudne do uruchomienia i obsługi, czerwony E300 był mały, lekki i po prostu wyglądał na łatwy w użyciu. Sama wygoda użytkowania tego kompaktowego i cichego agregatu spowodowała, że sprzedaż agregatów gwałtownie wzrosła. Teraz można je było stosować na przykład, do oświetlania nocnych stoisk z żywnością, co wpływało także na ludzkie nawyki. W 1969 łączna produkcja agregatów mocy Honda przekroczyła milion sztuk, a większość z nich szła na eksport. Od lat 70. do wczesnych lat osiemdziesiątych firma Honda Power Products podjęła wyzwania związane z nowymi rynkami światowymi i skupiła się także na zagranicznych klientach otwierając oddziały poza granicami Japonii.

Trudno uwierzyć w to, jak małe były pierwsze przenośne agregaty Honda.

Trudno uwierzyć w to, jak małe były pierwsze przenośne agregaty Honda.

W dobie przenośnych agregatów konkurencja i szybki rozwój oznaczały coraz większą złożoność produktów elektronicznych, szczególnie w dobie technologii cyfrowej. Zapotrzebowanie na moc elektryczną rosło. Odpowiedzią na rosnący popyt i wymagania klientów było wydanie serii przenośnych agregatów nowej generacji w 1998 roku – GENE 21. Seria ta wprowadziła pierwszy na świecie falownik sinusoidalny sterowany mikrokomputerem, dzięki czemu zapewniała wysoką moc wyjściową, taką jak ta dostępna w większości domów. Silniki te pomagały rozwiązywać wcześniej wzajemnie się wykluczające problemy związane z wysoką mocą wyjściową i niskim zużyciem paliwa, a wszystko to przy znacznie cichszej pracy. Seria GENE 21 wkrótce zdobyła reputację agregatów prądotwórczych nowej generacji i stała się przykładem dla innych producentów agregatów.

Przenośne agregaty Honda są bardzo wygodne w użyciu i łatwe w transporcie.

Przenośne agregaty Honda są bardzo wygodne w użyciu i łatwe w transporcie.

Niektóre typy agregatów Honda już w latach 90’ mogły być same bezpiecznie używane z komputerami PC i różnymi urządzeniami telekomunikacyjnymi, które są bardzo wrażliwe na zmiany częstotliwości i napięcia. Ten rynek właściwie został stworzony przez zaawansowaną technologię Honda, a wysoka niezawodność i łatwość obsługi agregatów prądotwórczych produkowanych przez Hondę zyskały ogromną popularność klientów.

W 1998 wprowadzono serii agregatów zapewniającą dobre zużycie paliwa, które mogły służyć zarówno jako źródło zasilania awaryjnego dla sklepów i biur, jak i do obsługi urządzeń domowych. Co więcej, w 2006 roku pojawił się wyjątkowo cichy agregat EU55, a w roku 2009 wprowadzono przenośny agregat EU26i. W 2017 roku Honda wypuściła na rynek super-cichy agregat EU2200i, który przy zachowaniu tych samych parametrów zwiększa produkcję energii o 10%.

Honda dzisiaj

Samochody marki Honda są wysoko oceniane, nie tylko ze względu na ich silniki, ale także jakość wykonania

Samochody marki Honda są wysoko oceniane, nie tylko ze względu na ich silniki, ale także jakość wykonania

Dziś Honda nie tylko produkuje silniki, ale także własne samochody, motocykle oraz małe urządzenia przenośne, których reputacja w dużej mierze opiera się na niezawodności ich napędów. Jest to firma, która zaczęła od prostego silnika pomocniczego do rowerów. Z tego względu naturalną drogą rozwoju dla Hondy było zaangażowanie w rozwój produktów energetycznych oraz ekspansja na nowe rynki zarówno a Japonii jak i globalnie. Jako firma z tradycjami Honda nadal ma swoją siedzibę w Tokio, z mniejszymi oddziałami na całym świecie. Do dziś firma Honda konsekwentnie wspiera innowacje poprzez nowe technologie. Jej misją jest zapewnienie lepszej wydajności przy jednoczesnym utrzymaniu prostoty i zapewnieniu bezpieczeństwa i bezawaryjności. W rezultacie Honda zbudowała solidną reputację na całym świecie na swojej koncepcji “poprawy życia ludzi dzięki technologii”.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Dinamo, zawsze z pomocą

Dinamo - Agregaty prądotwórcze

Napisz! Zadzwoń!
Telefon: +48 501076959

ul. Sternicza 103 , 01-350 Warszawa
biuro@dinamo.pl
Pon - Sob: 8:00 - 20:00
Nd: 10:00 - 18:00
Pomoc w przypadku awarii - 7 dni w tygodniu przez całą dobę

Czym się wyróżniamy?

  • Posiadamy nowoczesny sprzęt firmy CAT oraz Honda
  • Duży wybór
  • Mamy agregaty stacjonarne oraz mobilne
  • Szybko i bezpiecznie dostarczamy sprzęt

  • W przypadku awarii - pomoc 24/7
  • Profesjonalne doradztwo przy wyborze agregatu
  • Atrakcyjne ceny
  • Wygodne i elastyczne formy rozliczeń

Wszelkie prawa zastrzeżone, dinamo.pl 2018